preskoči na sadržaj

Centar za odgoj i obrazovanje Slave Raškaj Zagreb

 

SPORTSKE AKTIVNOSTI
poster

Duga je tradicija izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti u osnovnoj i srednjoj školi. Potreba za sportskim sadržajima sve je jača i značajnija, što proizlazi iz suvremenog načina života. Važnost izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti sastoji se, uz brigu za zdravlje učenika u rastu i razvoju, u sudjelovanju u sveukupnosti njihova odgoja i razvijanju potrebe sadržajnog iskorištavanja slobodnog vremena, te poboljšanju kvalitete života.

Potrebe učenika za kretanjem i motoričkim aktivnostima veće su od uvjeta i mogućnosti koje im stoje na raspolaganju. Stoga samo sustavno provođenje svih planom i programom predviđenih organizacijskih oblika rada u tjelesnom i zdravstvenom odgojno-obrazovnom području osnovne i srednje škole temeljni je uvjet za uspjeh u odgoju i obrazovanju i može imati presudnu važnost za budućnost učenika. Izvannastavne aktivnosti i izvanškolska angažiranost učenika različitim sadržajima tjelesne i zdravstvene kulture imaju u odgojnom smislu nezamjenjivu ulogu.

Škola kao odgojna i obrazovna ustanova ima značajnu i trajnu ulogu u izgradnji temelja za provođenje tjelesne i zdravstvene kulture. Škola je dužna osigurati kontinuirani razvoj učenika kao duhovnog, tjelesnog, moralnog, intelektualnog i društvenog bića u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima.

Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti su integralni dio odgojno-obrazovne strukture snovne škole. Izvannastavne aktivnosti obuhvaćaju različite programske sadržaje koji se odvijaju  izvan nastavnih obaveza u organizaciji škole i u njenim prostorijama. Izvanškolske aktivnosti provode klubovi i organizacije u svojim prostorima, izvan školskih obveza. U svim ovim aktivnostima postoje različiti organizacijski oblici odgojno-obrazovnog rada, kojima se žele zadovoljiti stvarne potrebe i interesi učenika, proširiti i produbiti njihova motorička znanja, razvijati humani međuodnosi, te zbližavati učenici i nastavnici. Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti organiziraju se za učenike od prvog do osmog razreda na početku školske godine. Izbor aktivnosti prepušten je svakom učeniku prema njegovom vlastitom interesu, potrebi i mogućnostima. Svakako treba i roditelje učenika upoznati sa svrhom, vremenom, mjestom i načinom provođenja ovih aktivnosti, u kojima njihova djeca sudjeluju.

Programi izvannastavnih aktivnosti u osnovnoj školi osiguravaju učenicima stručno-pedagoški pristup sportu, zadovoljavaju želju za natjecanjem, pružaju mogućnost organiziranja kvalitetnog provođenja slobodnog vremena, a ujedno uče kako voditi više brige o vlastitom zdravlju i radnoj sposobnosti. Cilj izvannastavnih aktivnosti je obuhvatiti što veći broj učenika bez obzira na njihove sposobnosti. Isto tako je važno uočiti motorički nadarene učenike i usmjeravati ih u sportske škole i klubove. Stvarajući stalnu potrebu za tjelesnim vježbanjem, odnosno stalnu naviku bavljenja sportom, usvojit će se takve količine motoričkih, ali i drugih životnih znanja čija će uporabna vrijednost znatno utjecati na razvoj funkcionalnih, motoričkih i sveukupnih ljudskih značajki mladog čovjeka, te ih zadržati na što višoj razini do kasne životne dobi.

Zbog svega navedenog nužno je iskoristiti sve mogućnosti koje pružaju programi okupljanja učenika u slobodno vrijeme, kako bismo odgajali kod niih potrebe i stvarali navike  svakodnevnog vježbanja i bavljenja sportom tijekom cijelog života, kao neophodnog dijela kulture življenja. Smisao i rad izvannastavnih aktivnosti, pa i izvanškolskih, nije samo u pružanju prilike “najsposobnijima“, već u poticajima omogućavanja i stvaranja uvjeta da se što više učenika uključi u razne organizacijske oblike u kojima će naći smisao i zadovoljstvo te shvatiti njihovu potrebu. Nastava tjelesne i zdravstvene kulture, kao osnovni organizacijski oblik rada u ovom području djelovanja škole, ne može ostvariti sve zadaće s obzirom na zadovoljenje autentičnih odgojnih i obrazovnih potreba i interesa učenika. Samo sustavno provođenje svih planom predviđenih organizacijskih oblika rada temeljni je uvjet za uspjeh. Posebno mjesto i ulogu u tim nastojanjima imaju izvannastavne i izvanškolske aktivnosti.

Angel Naumovski, prof. tzk

Priloženi dokumenti:
sport.pdf


Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
Zero Waste Catering Lab

ZERO WASTE POWER


(1.9.2019.-31.8.2021.)

UNSTOPPABLE

UNSTOPPABLE 2023
BLOG PROJEKTA

UNSTOPPABLE 2022
BLOG PROJEKTA

Publikacije

Društvene mreže

Programi EU

Erasmus+

CMS za škole logo
Centar za odgoj i obrazovanje Slave Raškaj Zagreb / Ulica Vladimira Nazora 47, HR-10000 Zagreb / centar-sraskaj-zg.skole.hr / ured@centar-sraskaj-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju