ŠKOLSKA INTEGRACIJA
poster
U našem Centru od 2002. godine provodimo Program integracije djece u redovni sustav odgoja i obrazovanja. Bavimo se i savjetodavnim radom, a to znači da naš stručni tim na poziv škola koje imaju djecu oštećena sluha ili komunikacijskih poteškoća odlazi na teren, te daje praktične savjete i podršku učiteljima koji rade sa djecom.
Učiteljima u redovnim školama potrebno je prezentirati i razjasniti:
• obilježja gluhih i nagluhih učenika ili učenika sa komunikacijskom poteškoćama-glavni problem;
• specifičnosti u radu sa djecom i mladeži;
• osvrte na redovne programe, metodiku i didaktička sredstva za područja koja realiziraju s djecom;
• osnovne metodske zahtjeve:
- slušne i govorne vježbe,
- naglasak na rječniku, čitanju,
- primjena projektne nastave – situacijska,
- individualan pristup;
• pripremimo savjete, upute, preporuke roditeljima, učiteljima, razrednoj okolini
• tiskamo vlastite programe, pripremljeni video zapisi rada
• preporučamo kriterije za uspješnu integraciju:
- što ranije uključivanje;
- dobra priprema djetet koji se uključuje, obitelji, sredine u koju dolazi;
- prosječna inteligencija;
- bez dodatnih oštećenja;
- emocionalni i socijalni razvoj na razini koja dozvoljava integraciju;
- aktivno sudjelovanje u obitelji;
- spremnost učitelja u redovnoj školi na dodatni napor;
- povremena potreba tumača;
- suradnja sa pomoćnicima u nastavi;
- pomoć u učenju i podučavanju tehnikama učenja.
Učitelji, rehabilitatori i logopedi odlaze u redovne škole te pružaju stručnu pomoć učenicima u redovnim školama.
Oformili smo i Aktiv izvaninstitucionalnih usluga koji se redovito sastaje, a bavi se aspektom integracije učenika u redovni sustav.
Jasmina Švelec